algemene voorwaarden
Artikel 1 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op freelance digital marketeer & content creator Myrthe De Vocht, handelend onder studio ramé, met ondernemingsnummer 0784.781.270. Deze algemene voorwaarden hebben voorrang op de opdrachtgever, tenzij er andere afspraken zijn. In dat geval tekenen de opdrachtgever en de freelancer een schriftelijke bevestiging.
Artikel 2 – Kwaliteitsgarantie
Ik werk nauwkeurig en kwaliteitsvol, mijn werk is authentiek en origineel. Ik lever professionele teksten en diensten af.
Artikel 3 – Correctieronde
De opdrachtgever heeft recht op 1 correctieronde binnen de 8 kalenderdagen na het afleveren van de opdracht. Daarbij controleer je nauwkeurig mijn geleverde teksten en/of diensten op basis van onze gemaakte afspraken. Na deze termijn, of voor een extra correctieronde wordt het huidige uurtarief opnieuw aangerekend.
Artikel 4 – Vertrouwelijkheid
Ik respecteer je privacy. En geef dus geen informatie over de opdracht of opdrachtgever door aan derden. Als jij daarvoor je uitdrukkelijke toestemming geeft, mag ik jouw identiteit, eventuele recensies en een link naar jouw website bekend maken op mijn website en sociale mediakanalen.
Artikel 5 – Offerte
Een eerste kennismakingsgesprek is volledig vrijblijvend en uiteraard gratis. Hierna stel ik een nauwkeurige offerte op die 30 dagen geldig blijft. Ik bezorg je deze offerte per mail en als jij deze offerte ondertekent, wordt de overeenkomst bindend.
Offertes gelden specifiek voor iedere individuele opdracht. Ze zijn niet automatisch van toepassing op andere en/of toekomstige opdrachten. Ik krijg van jou alle informatie die nodig is om de opdracht te maken. De prijsofferte en leveringstermijnen worden op basis van deze informatie gemaakt. Als deze informatie niet volledig blijkt of als de opdracht nog wordt gewijzigd na de offertebevestiging, kan deze herzien worden.
Artikel 6 – Wijziging opdracht
Indien je de aard en/of het volume van de opdracht wijzigt ná de offertebevestiging, dan stel ik een nieuwe offerte op met gewijzigde termijnen en tarieven. Ik mag er ook voor kiezen om deze nieuwe opdracht niet uit te voeren. Je bent wel verplicht het reeds uitgevoerde werk en de al gemaakte kosten te vergoeden.
Als ik wegens overmacht niet in staat ben de opdracht binnen de voorziene termijn af te werken, dan laat ik jou dat zo snel mogelijk weten en wat dit betekent voor onze overeenkomst. In geval van overmacht kan ik niet aansprakelijk gesteld worden.
Artikel 7 – Eigendomsrechten
Ik behoud de eigendom van alle opgeleverde teksten tot je de factuur volledig hebt betaald.
Na betaling draag ik de volledige en onvoorwaardelijke intellectuele rechten op het eindproduct over aan jou. Je bent me geen extra vergoeding verschuldigd bij hergebruik, of herwerking, ook niet bij hergebruik door derden.
Artikel 8 – Aansprakelijkheid
Ik ben niet aansprakelijk voor inhoudelijke fouten als jij onjuiste en/of onvolledige informatie of bronmateriaal hebt bezorgd. Ik ben ook niet aansprakelijk voor onjuistheden en/of onvolledigheden die jij niet hebt opgemerkt en/of hebt gemeld vóór de afgesproken correctieronde (zie artikel 3).
Ik kan nooit aansprakelijk worden gesteld als het gaat over rechten van intellectuele eigendom op bronmateriaal of gegevens die jij mij hebt verstrekt voor de uitvoering van de overeenkomst.
Artikel 9 – Verzuim opdrachtgever
Als jij de uitvoering of de levering van het werk vertraagt door verzuim of zelfs annuleert, ongeacht of dit door overmacht is, heb ik het recht het volledige overeengekomen bedrag te factureren. Al de gemaakte kosten, zoals voorbereidingswerk zijn daarin inbegrepen. en dat onverminderd het recht van Myrthe De Vocht om verdere kosten, schadevergoeding en interesten te vorderen.
Als jij de opdracht annuleert na de offertebevestiging maar nog voordat ik met de opdracht ben gestart, dan kan ik een bedrag in rekening brengen, dat is 30 % van het totaalbedrag van de offerte. Afhankelijk van de omstandigheden kunnen wij, ook overeenkomen een nieuwe leveringstermijn te bepalen en de offerte aan te passen.
Artikel 10 – Klachten over het eindproduct
Heb je klachten over het eindproduct van mijn geleverde diensten of factuur, dan neem je binnen de 8 kalenderdagen contact met me op. Dit binnen de 8 kalenderdagen vanaf de leveringsdatum.
Na deze 8 kalenderdagen ga ik ervan uit dat je mijn geleverde werk aanvaardt en goedkeurt. Je blijft sowieso verplicht om de factuur voor dit eindproduct te betalen. Ik behandel de klacht alleen als je mijn werk en teksten nog niet in gebruik hebt genomen, bewerkt of herwerkt.
Artikel 11 – Facturen
Als ik jou het eindproduct van mijn geleverde diensten bezorg, dan stuur ik jou (kort) daarna de factuur per mail. Als je langer dan de termijnvoorwaarde van de correctieronde (zie artikel 3) wacht met feedback, dan kan ik het volledige bedrag factureren voordat de correctieronde plaatsvindt. Voor opdrachten die lopen over meer dan dertig dagen, kan ik een maandelijkse factuur opmaken voor de geleverde prestaties. Levering van onderdelen van een samengestelde opdracht, kan ik afzonderlijk factureren.
Elke factuur wordt als aanvaard beschouwd, tenzij je de factuur binnen een termijn van 8 dagen na verzending met een aangetekende brief betwist.
Artikel 12 – Betaling binnen 30 dagen
Facturen dien je te betalen binnen de 30 dagen na factuurdatum. Tenzij anders vermeld op de factuur.
Artikel 13 – Schadevergoeding en verwijlintresten
Als je een factuur niet binnen de 30 dagen betaalt, dan stuur ik jou een herinneringsmail met een nieuwe uiterlijke betaaldatum. Als je na deze mail laattijdig of nog niet betaalt, dien je een forfaitaire schadevergoeding te betalen, namelijk 10 % van het factuurbedrag, met een minimum van 50,00 euro.
Artikel 14 - Betwisting van de algemene voorwaarden – rechtbanken van Antwerpen
De naleving van deze overeenkomst valt onder het Belgische recht. Alle betwistingen vallen onder de bevoegdheid van de rechtbanken van Antwerpen.